Gå til innhold
Arkivverket

[#75633] Hjelp med tyding av kirkebok, Oslo Domkirke


Gjest Camilla Manskow
 Del

Recommended Posts

Gjest Camilla Manskow

Jeg må fri til dere igjen og håper noen har anledning til å hjelpe meg. Se nr. 88. Lenke Enke Ingeborg Mandskow 56 Aar. Enke efter Kjøbmand Mandskow af Fredrikstad og Søn Ole Peter Mandskow 18 Aar. Men hva står det mer? 'For at...' så klarer jeg ikke å tyde mer enn Johannesen på slutten. I neste felt 'Fra Fredrikstad' og så er det uklart frem til 'Høland'. Nå håper jeg at jeg fikk lagt inn riktig lenke.Mvh, Camilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Forsøker:'For at opholde sig hersteds hos sin Svoger Høker Johannesen''Fra Fredrikstad hvor hun er født, Confirmeret i Høland'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camilla Manskow

Takk skal du ha, det var et bra forsøk. Det vil si at de dro til Ole Peters svoger for å bo der. Han er født i Fredrikstad, hun (moren) er født og konfirmert i Høland. Jeg finner dem ikke i folketellingen i 1865. Finner heller ikke at de (Ingeborg og Ole Peter) var faddere for noen av barna til dem de flyttet til, det var jo rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camilla Manskow

Ole Peters eldre søster Johanne Elisabeth, var gift med kjøpmann Jacob Johannesen i Oslo. Det var nok dit de flyttet, tror jeg. Skal sjekke om Ingeborg hadde noen søstre som giftet seg med en Johannesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.