Gå til innhold
Arkivverket

[#75662] Hjelp ti tyding av dødsårsak og hva betyr fork. i anm.kol?


Gjest Solveig Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig Hanssen

Hei!Jeg tyder det 1. ordet vedr. dødsårsak til 'tumor', men hva med det 2.ordet?I anm kol. står det, tror jeg, en forkortelse som ant forteller hvor han døde. Hva står disse bokstavene for? (Samme fork er brukt og tydligere skrevet lenger ned på siden v/nr 101 u/kvinnekjønn).Gift Oljemøller Edvard Svindal (Nr 110) Permanent sidelenke: LenkeHåper noen kan hjelpe!Mvh Solveig Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Hei Solveig!Eg trur der står Tum. med.I kolonna til høgre står K.K.S.V[romartal 5]. Kanskje betyr det Kristiania Kommunale Sykehus ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Hei Solveig!Eg trur der står Tum. med.I kolonna til høgre står K.K.S.V[romartal 5]. Kanskje betyr det Kristiania Kommunale Sykehus ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Tusen takk for forslag Gunnar!Jeg har forsøkt å Google litt på ditt forslag 'Kristiania Kommunale Sykehus', Har ikke blitt noe klokere av det :))Kanskje er det ikke en forkort på et sykehus i det hele tatt? Andre som har sett denne forkortelsen tidligere?Mvh Solveig Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Hei!Tusen takk for interessant opplysning om Ullevål sykehus!Jeg registrerer i KB-en for Sagene over døde i 1915 (se lenke, innl 1) at det i anmerk.kol skilles mellom K.K.S.V[romertall 5], Ullevål og Rikshospitalet som dødssted.I en artikkel fra Oslo Kommune Byarkivet: 'Sykehusvesenet i Kristiania' av Grete Flood finner jeg ikke noen navn nevnt som kan omgjøres til den forkortelsen innført i KB-en. [url="http://www.byarkivet.oslo.kommune.no/OBA/tobias/tobiasartikler/tob2000-3_01.htm>LenkeI dødsfallprotokollen B 8 for 1915 (nr 1315, øverst) kommer det frem i kol 2 om fam. Svindal: 'Understøttedes av fattigvesenet'. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.