Gå til innhold
Arkivverket
Gjest marit. elisebet totland

[#75670] Kirkebok for Stabekk?

Recommended Posts

Hvilke kirkebok skal jeg lete etter når jeg skal finne personer fra Stabekk? Det er perioden fra 1930-1950 som er aktuell (I tilfelle endring av sognegrenser)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Kan det være Stabekk i Østre Bærum i Akershus du er på utkikk etter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker! Jeg prøver der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det mangler kirkebøker for Østre Bærum for lange perioder. Er de ikke lagt inn her, eller kan bøkene ha fått navn etter kirker i området i en periode?Er det noen lokalkjende som kan mene noe om dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Min mann bodde på Stabekk og ble døpt i Høvik kirke 1932.LenkeAlternativ var nok Haslum kirke . Jar kirke er mye yngre.Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Tar med dette fra Haslum kirke også: http://no.wikipedia.org/wiki/Haslum_kirkeVet at mange i min manns familie fra Stabekk/ Jar området ble både døpt, konfirmert, viet og begravet i Haslum .Prøv med en henvendelse om kirkebøkene til kirkevergens kontor.Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hjelpa!Høvik høres logisk ut. Er ellers så utskjemt med at kirkebøkene ligger her, at jeg blir like overrasket hver gang jeg kommer til et sted der de mangler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Ang. kirkebøker fra Bærum:1726-1853 se Asker. 1854-1904 se Asker/Østre Bærum. 1904-1959 se Østre Bærum.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Glemte å si at kirkene Haslum og Høvik er oppført under Ø.Bærum, og ikke egne kirkebøker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk til Berit Knudsen.Da har jeg fått orden på dette. Og da gjenstår det bare å finne klokkerbøker for tiden 1930-1950. Her ligger det bare fødselsprotokoller og lysningsprotokoller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Du vil nok ikke få se noe annet en vielser etter 1930. For fødsel og død tror jeg det må ha gått 80 år først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvfølgelig. Det hadde jeg glemt i farten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.