Gå til innhold
Arkivverket

[#75675] Foreldre til Anton Edvard kristiansen fra Råkvåg i Stjørna Sør Trøndelag


Gjest Wenche Tørres
 Del

Recommended Posts

Gjest Hallvard Bragstad

Jeg har sett gjennom bygdebøkene for Soknedal, Sør-Trøndelag, og finner ingen Arnt Andersen Haugen eller Berit Paulsdatter Hugdal der.Hugdal er tydeligvis ikke gård i Soknedal, men i Støren.I 'Bygdefolk og bygdeliv i Støren', bd III, s. 464, finner jeg om Pålshaugen, husmannsplass under en Hugdal-gård, at Paul Asbjørnsen rydda plass omkring 1750, han døde 1765, snaue 40 år gammel, og enka og barna måtte friste livet som inderstfolk. Pålshaugen ble liggende øde.Paul Asbjørnsen var fra Nordtømme i Horg (nåv. Melhus kommune), gift 1753 med Guru Jonsdatter Skårvold (1720-83).Barn:1) Berit Paulsdatter Hugdalsløkken, f. 1754, flyttet fra grenda2) Ingeborg Paulsdatter, f. 1758, flyttet fra grenda3) Ole Paulsen, f. 1759, død etter 1825, g1 Ingeborg Olsdatter Skjærliløkken, g2 Berit Sivertsdatter Moum, husmannsfolk i Skjerliløkken4) Asbjørn Paulsen, f. 1761, flyttet fra grenda.Så spørs det om dette er 'rett' Berit Paulsdatter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Tørres

Hei. Da ser det ut som jeg kan slå meg til ro med at den Lars Hendriksen Indreraak jeg har funnet er sønn av Hendrik Mikkelsen og bror av Christian Hendriksen Ytteraak og som er min tipp tipp oldefar. Tusen takk for hjelpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.