Gå til innhold
Arkivverket

[#75678] Tydehjelp Åseral kirkebok 1851


Gjest Arild Andresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arild Andresen

Hei, jeg er på jakt etter Fredrik, foreldre John Eriksen og Marthe Svendsd. Kan det være nr 5, 1851. Lenke Ta gjerne med all tekst/navn på nr.5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Nå har jeg ikke Åseralsboken tilgjenngelig på en stund, men det er nok i første omgang ditt håp om å finne noe, Svendsdtr, lukter av Åseral/Bjellandsnavn. Eriksen var jo noe uvant på det trakter, men kan gått komme fra bygden. Men Åseralsboken kan hjelpe deg.Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

I 1865 finner en Marthe Svendsdatter på Østerhus i Åseral, 54 år, Fredrik er 15. Far selv John Eriksen ser ut til å være død i 1865, da tror jeg nok Åseralsboken kan gi deg en peikepinn på hvor du skal søke, Marthe er fødd i Åseral.Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Og du vil finne navnet Svend på Østerhus ved folketellingen av 1801, så de hører nok hjemme i Åseral trolig. Men jeg får Åseralsboken igjen til helgen, så da kan jeg alltid kikke til deg, om ikke det er andre som har den for hånden da.Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Andresen

Hei, Jeg forklarte dårlig hva jeg spurte om. Jeg er usikker på om det er Fredrik som døpes i innlegget mitt. Mao. jeg har problemer med å lese navnet. Det starter med en vielse, Ole Johnsen, med far Jon Eriksen Omland. Jeg fant dåpen til Ole (f.1845)men var litt usikker på navnet på moren, ser ut til å være Marthe Svendsd. Så fant jeg Marthe i Ft.1865 og så så jeg etter dåpen til Fredrik for å se om faren var John Eriksen. Innlegg nr 7, er alder til Marthe 23 år? Innlegg nr 9 , er farens navn Svend Svendsen? Svaret er vel ja når jeg ser på innlegg nr 10. Jeg er ikke flink til å lese håndskriften til prestene. Takk for all hjelp så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Barnet du spurte om i innlegg (1) er døpt 'Frederik Omland', med foreldre John Eriksen og Marthe Svendsdatter.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Andresen

Hei, Takk for all hjelp. Er det noen som kan si i hvilken Åseralsbok det står om Østerhus? Ser det er Åseral gard og ætt bind 1 og 2. Tenkte jeg skulle fjernlåne den ene med opplysninger om folket på Østerhus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.