Gå til innhold
Arkivverket

[#75682] Jeg forsøker meg igjen. Ingeborg Tomine Eriksdatter Alme, Avaldsnes


Gjest Kjell Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Johannessen

Jeg har forsøkt lenge å finne Ingeborg Tomine Eriksdatter Alme f.01.05.1871 i Avaldsnes. Jeg følger henne til hun får en sønn 27.06.1892 i Bergen, som dør dagen etter.Barnet var født utenfor ekteskapet, faren var Andreas Hansen fra Bergen. Det er alt jeg har funnet i Bergen. Så slutter alle spor inntil faren dør 1915 på Avaldsnes.I skifte etter han står hun oppført i New York. Hun var da muligen gift med Kristoffer Sundal.Dette er alt jeg vet og kommer ikke videre.Hvis noen kan finne igjen tråden til med, så setter jeg stor pris på det.MVH Kjell Johannessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

Jeg finner familien i Avaldsnes 1 side 310. Det står ikke noe om hvor Ingeborg Tomine reiser. Hun er eldst av 12 søsken i 1. ekt. 6 halvsøsken i 2. ekt. Faren kommer fra Luster og er født i 1850.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Johannessen

Takk for opplysningen. Dette kan godt være henne. Ved fødselen av hennes sønn 1892 var hun tjenestepike i Bergen.Barnet ble døpt og begavet fra Korskirken. Denne Ingeborg Eriksen bodde på Korskirkealmenningen 10. Jeg skal ta en tur på statsarkivet for å se om jeg finne mere om denne Ingeborg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.