Gå til innhold
Arkivverket

[#75689] Søker foreldre og søsken til Peder Hansen og Marthe Joensdtr på Grinaker i Gran


Gjest Bjørn Christensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Christensen

Er det noen som kan hjelpe meg med opplysninger om foreldre og søsken til Peder Hansen Grinaker og hans første kone Marthe Joensdatter i Gran Sogn på Hadeland. I FS finner jeg flere barn med foreldre Peder Hansen og Marthe Joensdatter på Dvergsten, men jeg er ikke sikker på om dette er det samme ekteparet som bodde på Grinaker,Jeg er etterkommer av Anne Pedersdatter, gift med Ole Gulbrandsen på Grinaker Nordre i GranFinner heller ikke Anne Pedersdatter i kirkeboka for Gran, men har litt problemer med å tyde endel av skriften her.Mulige barn av Peder Hansen og Marthe Joensdatter:Kari Pedersdatter, f ca 1759, Anne Pedersdatter, f. ca. 1761, Kiersti Pedersdatter, f. ca. 1762, Torgrim Pedersen, f. ca. 1763, senere gårdbruker på Bilden Søndre (Torgrim opptrer som fadder til en av Ole Gulbrandsen og Anne Pedersdatters barn), Pernille Pedersdatter, f. ca, 1763, Peder Pedersen, f. ca. 1764Peder og Marthe giftet seg 19 august 1756 og Marthe må være død før 6. april 1774 for da gifter Peder Hansen seg for annen gang med Tore Pedersdatter.Takknemlig for alle opplysninger her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Sværen

Hadde det vore før 1650 du hadde søkt om opplysningar, så ville du fått dette svaret frå ein kjent slaktsforskar: Kjelde, Kjelde, Kjelde.No får du svaret av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Nyheten i debatt-tråd 75526 - Lenke - om dvd-utgivelsen av Randi Bjørkviks forarbeider til bygdebøker for Hadeland bør være av interesse for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.