Gå til innhold
Arkivverket

[#75698] To Oppgaver


Gjest Rob Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rob Hansen

To oppgaver:1) Jeg ønsker å finne ut hvem som eide skipet 'Rachel' som seilte fra Rosario 1.03.1901 hvordan gjør du det? ii) som eide skipet 'Østersøen' reiser Bergen til Østersøen Er det poster 22.12.1899?iii) For det tredje 'Othalie' reiser Bergen til England 15.05.1900 som eide det skipet der er poster?2) Jeg vil vite hvordan Tromsø sjømennenes kontor visste om reisene som verken startet eller avsluttet i Tromsø? Dette er umulig?Med takk Two puzzles:1) I want to find out who owned the ship 'Rachel' which sailed from Rosario 1.03.1901 how do you do that?? ii)who owned the ship 'Østersøen' travelling Bergen to Østersøen Are there records 22.12.1899??iii) Thirdly 'Othalie' travelling Bergen to England 15.05.1900 who owned that ship where are the records??2) I want to know how tromso seaman's office knew about journeys which neither started nor finished in Tromso?? This is impossible??With Thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Sværen

Punkt 2 vil eg ikkje gje meg ut på.Pinkt 1, alle 3: Her kan du kontakta Bergen Sjøfartsmuseum som bl.a skriv på nettsida si www.bsj.uib.no : Skipsregisteret ved Bergens Sjøfartsmuseum inneholder opplysninger om alle norske damp- og motorskip over 100 BRT fra ca. 1820 frem til i dag. Registeret omfatter ikke seil-, fiske- og fangstfartøy. Publikum kan bestille fartøyopplysninger fra skipsregisteret. Disse koster kr 25 pr. stk. Bestilling kan skje i museets ekspedisjon (kontoret), pr. fax, e-post eller post. Av praktiske grunner ser vi helst at bestilling ikke skjer pr. telefon.NB: ekspedisjonsgebyr (kr 50) og porto kommer som tillegg i prisen.PS: Vær merksam på at Rosario finn du BÅDE på Kanariøyene og i Argentina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.