Gå til innhold
Arkivverket

[#75705] Ole Johan Arntsen f. 1842 og hans mor Karen Pedersdtr hvem er hennes foreldre


Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

heien av mine tippoldefedre er Ole Johan Arntsen f 6/3-1842 søm sønn av gift mann, Arnt Pedersen Oppsahl og pigen Karen Pedersdtr fra Sørfinnseth. Se dåp nr. 26. der det framkommer at den er anmeldt av barnefaderen, etter det jeg kan lese meg til. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=15744&idx_id=15744&uid=ny&idx_side=-30>LenkeTrodde inntil nylig at Karen var datter av Peder Benoni Pedersen g. m. Lava Iversdtr. se linken s. 198 nr. 2 1830 venstre side. Lenke På slutten av de opplysningene som står om henne tyder det på at hun dør før dåpen blir bekreftet i kirken Hun ble hjemmedøpt 23 februar af Evert Hansen, Sørarnøy.Det betyr at det er en annen Karen Pedersdtr som er aktuell. Er det noen som har vært borti henne.her er Ole på Frode sin side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hill-Gunn Jensen

Jeg klarer bare ikke å dy mæ, for du er virkelig ikke sann Steinar.Trodde du virkelig at Karen Pedersdtr. født i 1830 kunne være mor til Ole Johan Arntsen født i 1842? Herre fred og fader, hun ville jo da være bare 12 år gammel da hun fikk Ole.Har dokker ikke kalkulatorer i Harstad?:-) Hill-Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

En av fadderne er Anna Pedersdatter Sør-Finnset, mener jeg å lese i dåpsinnførselen. Kan hun være i slekt med Karen??Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Og en til av fadderne het Maren Pedersdt. Sør-Findseth. Lars Johnsen (Sør-Findseth) som også var fadder ble i 1830 gift(nr.15) med Ane Maria Pedersdt. (22år)Sør-Findseth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heietter å ha søkt i det som Oskar Berg har skrevet av fra 1770 tallet fram til 1830 tallet fant jeg følgende født etter 1802 og før ca 1823 1807 Karen Pernilla Pedersdtr K Kvarsvik E Peder Kristensen Barbro Johnsdtr1810 Karen Johanna Pedersdtr K Kjøpstad E Peder Hansen Johanna Hansdtr1825 Karen Daarthea Pedersdtr K Strand E Peder Andersen Ingeborg Svensdtr Beiarn1827 Karen Johanna Pedersdtr K Nes E Peder Johnsen Mallena Olsdtr Beiarn1827 Karen Kirstina Pedersdtr K Sannes Søndre E Peder Kristensen Andrea Olsdtr1829 Karen Birgitha Andre Pedersdtr K Evjen E Peder Arntsen Annikken Kristin Hansdtr BeiarnMen om noen av de her er aktuelle Karen er jo en annen sak.så til Hill-Gunn, om det var hjernen eller kalkulatoren som har tatt ferie er vel litt usikkert.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hill-Gunn Jensen

Får håpe det var kalkulatoren :-)Iflg. Arvid Støvers nedtegnelser er det er også en Karen Tomine Pedersdtr. f. 30/8 1818 Finset. Hun ble gift 8/8 1847 med Ole Peter Iversen, husmann på Hatten under Gjerde [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f61838&gardpostnr=38&personpostnr=270&merk=270#ovre>LenkeKaren var tvilling med Elisabeth Christina (midt på v.side)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heida er vel denne Peder1774 Peder Andersen M Finnset E Anders Davidsen Anne Olsdtrog dette Anne1776 Anne Kristensdtr K 17 Oppsal E Kristen Jensen Milla Arntsdtrog de har jeg fra før. Ole Peter Iversen (egentlig Fastesen) er bror til min farmors morfar Mons Iversen gift inn i Krøgerslekten. Hans familie er bl a. av Skanke og Kjellsbergslekten på Røros.Milla Arntsdtr er jo et skjeldent navn som kanskje noen har vært bortiSteinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.