Gå til innhold
Arkivverket

[#75711] Maria Johanna Henriksdatter Haugan. Tromsø, Narvik, Sverige ( Haparanda ? )


Gjest Per Oluf Nordli
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Oluf Nordli

Maria Johanna Henriksdatter Haugan, døde i Narvik 17-09-1926 ? , muligens født i Haparanda i Sverige. Hun var gift med Christian Paulsen Haugan i Tromsø og de hadde 4 barn som jeg kjenner til. Er det noen som har opplysninger om henne ?Hilsen Per Oluf Nordli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Oluf Nordli

Takk for hjelpen Berit. Maria Johanna ble født ca. 1843 i Haparanda eller Finland ( Torneå ) Jeg har søkt i Finske kirkebøker, men kan ikke finne henne der. Faren kan hete Henrik Henriksen Wuopio. ( Wuopio er nevnt i lysningen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

I folketellingen 1870 bor flg familie på Pajala, Pajala Forsamling, Norrbotten län:Henrik Vuopio f 1827 Pajala, hustru Eva Johannesdotter f 1822 Pajala og Barna, alle født i Pajala: Isak 1853, Johan Erik 1856, Vilhlem 1859 og Josefina 1863.Jeg aner ikke om Henrik og Eva også hadde flere barn, deriblandt datter Maria Johanna. Ville bare nevne familien.Har du funnet innflyttingen til Norge ? Når og hvor i såfall kom Maria Johanna fra da ?Du sier hun kan være født i Haparanda. Haparanda består av 12 forsamlinger, hvorav Pajala er en av dem. Tenkte å se om det var født noen Maria Johanna der rundt 1843, men desverre , det er et stopp i f.bøkene i tiden 1831-1877 og det er jo nettopp i denne perioden hun er født. Likeså er det stopp i husforhørene emllom 1841 og 1885. Utflyttingslister har jeg heller ikke funnet.Nå er det jo selvfølgelig en mulighet at Pajala er å finne i en annen forsamling i denne tiden, men det vet jeg ikke noe om. Eller er det materiale som har gått tapt?En mail til f.eks Svar om hvor man evt finner Pajala for den tiden, ville kanskje ha gitt svar. Mailadr finner du i såfall på svar.ra.seDerfor hadde det jo hjulpet kanskje om innflyttingen til Norge er funnet.Anne Lene Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Oluf Nordli

Takk for opplysningene. Jeg har problemer med å komme inn i svenske kirkebøker og tellinger.har forsøkt Statsarkivet i Hærnøsand, men de brukte 15 min. og ga opp. ( kostet en del kroner! ) Jeg har lett i gjennom finske kirkebøker dåp, konfirmasjon og utflyttinger uten å finne noe. Derfor tror jeg hun er født i Sverige Kan ikke finne innflytting til Norge, Tromsø, men hun er nevnt tellingen for Tromsø 1865. Kan ikke finne Christian i tellingene 1865, men han var sjømann, så det er kanskje forklaringen, men i 1860 ble han konfirmert i Tranøy. Har brukt mye tid på dette, men håper å lykkes etter hvert.Per Oluf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei igjen. Skjønner godt at du har slitt med Sverige. Her er det abbonnementer som gjelder for å få tilgang på kirkebøker. Enten via adonline.se, genline.se eller svar.ra,seadonline har ikke noe i det hele tatt for områdene som er aktuelle for deg her - Haparanda. Da står du igjen med Genline og Svar. Av disse to finner du på Svar en del annet enn kirkebøker, bl.a folketellinger.For Norrbotten finnes det telling fror 1870-1880-1890-1900. Så om du skulle få lyst til å forsøke et abbonnement der for å leter, så ligger prisene for helår, halvår, kvartal og måned på hhv 995/695/395/245 svenske kroner.Men det er altså huller her, så det er ikke sikkert du får tilgang på det du ønsker, om materialet ikke er der så er det jo ikke der. Jeg har sjekket på Genline, og det er de samme hullene i materialet der.Ellers ser jeg gjerne etter for deg om det er noe du tror jeg kan sjekke.Hilsen Anne Lene alenehagen@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Aabelvik

Hei!Har sett i Genline på kirkebøker Haparanda. Finner ingen Maria Johanna som passer døpt i aktuelle år. Det finnes et personregister 1836-1845 for Haparanda.I følge det finnes det ingen Henrik Henriksen ( Wuopio) der.Hilsen Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Oluf Nordli

I lysningen ( se lenke over ) står det noe om en attest fra konfirmasjon. Kan navnet på presten være Smith ? Kan det stå H fest ( Hammerfest ? Finner en Maria Johanna ?? Vuopio Paskakangas. konfirmert. 27-06-1858, Mor Anna Grete Olsdatter, far ukjent. De er fra Pajala forsamling. Leter nå i innflytting / utflytting i hammerfest. per Oluf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.