Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Rune Thorstensen

[#75724] Hjelp til å lese skifte 27.11.1705 etter Hans Pedersen Skålevik, Askøy pr.gjeld

Recommended Posts

Gjest Else B. Rustad

Såvidt jeg kan se er følgende nevnt: Enken Mangele Olsdatter og fellesbarna Peder Hansen Hiertaass, Joen Hansen, Jens Hansen, Olle Hansen, Hans Hansen, Jnger Hansdatter og Ingeborg Hansdatter. Av disse 7 barna er de to første fullmyndige, og de fem siste umyndige. Den eldste av brødrene er oppnevnt som verge for de umyndige.Mvh Else B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Takk Else for rask bistand her. Jeg var usikker på hva som sto bak Peder Hansen. Dessuten var jeg litt i tvil vedr. Joen. Men det er nok han som er ført som Jonas i 1701 tellingen. Da bor Jonas 16 år, Jens 12 år, Ole 8år og Hans 4år hjemme.Ja, det gjør nok de to jentene også, men de er jo ikke ført i manntallet. Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.