Gå til innhold
Arkivverket

[#75736] Gjerka Gundersdatter født rundt 1760 bodde på Osterøy, Hvem var foreldrene?


Gjest Tonny Mandrup
 Del

Recommended Posts

Gjest Tonny Mandrup

Gjerka Gundersdatter blev gift med Erich Monsson fra Wikne 2 Juli 1779, i Kirkeboken for Haus står der at Bruden var fra Waatle. Jeg finner henne i Folketelling 1801 for Haus, da har de 4 barn. Gjerka døde på Mjelde i 1834 Kirkebok for Haus. Håper noen vet hvem foreldrene hennes var. Vennlig hilsen Tonny Mandrup

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Aasheim

Gjerka Gunnarsdtr. 'Waatle' (1760-1834) gift som du sier med Erik Monsen Vikne. De bosatte seg på Søre Veset i Haus (nr. 107 i Haus-boka). Fødselsåret 1760 er vel kommet frem ved en oppgitt alder da hun døde. Så det kan være et par år /-. Gjerka var ikke et vanlig navn i disse traktene. Men vi ser at det på den tiden kom mange frå Vosse-traktene og deromkring. Også fra Hardanger en del - spesielt Granvin. Tror helst du må lete i Vossetraktene. Der mener jeg Gjerka/Gjerke er vanlig. Vennlig hilsen Håkon Aasheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonny Mandrup

Mange takk for innspill Håkon Aasheim. Jeg tror heller ikke Gjerka er født på Osterøy, etter at jeg har søkt i Kirkebøker derfra, har jeg ikke funnet andre med det navnet, så jeg får søke videre.Til Berit Knudsen mange takk for dit innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.