Gå til innhold
Arkivverket

[#75737] Rambowski


Gjest Reidar Oddløkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Reidar Oddløkken

Finner ei gammel 'Adresseavisen) fra november 1959 hvor det er en notis om en Rambowski som holder til i skogen rundt Verdal, Sparbu og Henning og som tar seg inn i fjøs og ligger sammen med kyrne og stikker til skogs på dagen, og da det er vel karen i lenken det er snakk om? Måtte være en litt hustrig fornøyelse og leve i skogen senhøstes.http://www.norsk-rettsmuseum.no/a/?id=68&vn=736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Ja,jeg husker han godt.Jeg vokste opp i Skogn,ikke langt fra Levanger.Rambowski så vi mye i Levanger.Han pleide å sitte på Kaffestova.En stille og rolig mann.Hadde ikke kjennskap til hvordan livet hans hadde vært før jeg så programmet om han som Strømøy laget.Han skulle reise tilbake til fødestedet sammen med Tore,men jeg tror Rambowski døde før de fikk realisert turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Det er greit Ann-Mary, artig at noen husker ham. Ble bare litt nysgjerrig på hvem det egentlig var da jeg så denne gamle notisen fra 1959. Tusen takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.