Gå til innhold
Arkivverket

[#75739] Ekteskapsdato?


Gjest Jostein Bø
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Bø

Lurte på kva fylgjande betyr: Eit par gifter seg, men datoen er ikkje oppgjeven på vanleg norsk. Eg reknar med at det må vera i juni månad 1775 sidan eit ekteskap i nabokyrkja er oppgjeven til 24. juni 1775. Ved 'mitt' ektepar står det: Troloved Fer. 2 p, Copul: (gift) Dom: 2.p.Tr. Finnes det forresten eit oversyn over desse måtane å skriva tidpunkt for då eg ser ordet Trin m.m stadig er nytta med omsyn til tidspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Hvis vielsesdatoen er 'Dom. 2. p. Tr.' betyr det 2. søndag etter Trefoldighet (=Trinitatis). Det finnes flere kalendre på nett som kan brukes til omregning av kirkelige datoangivelser - selv bruker jeg en papirkopi av Olav Heskestad 'Kalender for historie og ættegransking'.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Bø

Takk skal du ha Else. Då lyt eg skaffa meg ein slik kalendar. Gløymde forresten ein ting. Eit born vert døypt f.eks. Dom 20 p Tr. Ved neste born i same sogn står det Eod D: Betyr det at dette bornet har same dåpsdato som det forrige, eller har det noko med at det er heimedøypt sidan 'mine' born som oftast er heimedøypt på avsidesliggjande gardar. Elles har eg lagt merke til at det var stor stas når eit prestaborn vart døypt. Då er det gjerne sett av hei halv side, med både bibelvers og dikt, min lille prinsesse, skjønne datter m.v. og faddrane har fine titlar som madmoiselle, captain, lieutenant osv. Jau da var nok stor forskjell på fjellbønder, husmenn og fintfolk før i tidena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

... ja, bortsett frå at Digitalarkivet sin kalendar er feil.Bruk Bauer. Det er feil der også (Maria Bodskapsdag etter 1770), men ikkje så mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.