Gå til innhold
Arkivverket

[#75756] Hjelp til tyding


Gjest Thomas Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Thomas Hansen

Kan jeg få støtte for at ekteparet nederst på Lenke heter Johannes Hendriksen (fra Sarpsborg, som det står under) og Johanne Maria Torkildsdatter? Det hadde i så fall vært veldig fint. :-) Det er spesielt T'en i det jeg tror er Torkildsdatter som virker litt spesiell, men jeg vet ikke helt hva annet det kan være heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Hansen

Når jeg studerer brudens fars navn blir jeg mer overbevist om at jeg har funnet rett par - men hvis noen klarer å tyde hva denne Torkel kan tenkes å hete til etternavn er jeg takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Det var ikkje så godt å forstå, men...Enkemand Johannes Hendriksen Berg og Pige Johanne Marie Torkildsdtr.[Han] Fød og boende paa Berg i Roa.[Hun] Fød paa Pladsen Tangen[?]. Opholder sig paa Berg.Hans far: Afdøde Gaardmand Hendrik Johannesen Berg.Hennar far: [....] Torkel Elefsen Tangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.