Gå til innhold
Arkivverket

[#75757] von Eppingen


Gjest Jan Erik Røed
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Erik Røed

Et søk på Google på Fabian von Eppingen gir masse treff på en felespiller. Men hvor kom han fra? Jeg kjenner til Fabian von Eppingen død i Kbh. 1703? Hvor kom han fra og hva er eventuelt forbindelsen?Noen som vet?mvh Jan Erik Røed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Innbiller meg at det var ein von Eppingen på Nordmøre på 1800-talet. Kanskje i Sunndalen eller Øksendalen? Kanskje kan denne von Eppingen vera identisk med felespelaren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Den Eppingen eg tenkte på var Gottfred Hans Fabian von Eppingen f. 25. april 1830. Faren var kaptein og sjef for Det Sunndalske Kompani, Reinhardt von Eppingen og mora heitte Raghild Tande og var frå Lesja. Desse opplysningane er henta frå 'Spelemenn frå Nordmøre' ved redaktør Leif Halse. 1973. ISBN 82523-0022-7.Det står også noko om at tippoldeforeldra til Gottfred var Hans Fabian von Eppingen og Mette Rammel. Den siste skulle nedstamma frå Harald Hårfagre, medan den første skulle vera av ei prøyssisk adelsætt. Særleg det med Hårfagre trur eg du bør ta med mange klyper salt og litt pepar attpå ;-)).Kanskje Ovenstad er rette staden å leita etter von Eppingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.