Gå til innhold
Arkivverket

[#75759] Gåte: Finner ikke dåp for jente bosatt i Sydnæsgaden, Hvilken kirke for år 1900?


Gjest Kikki Brill
 Del

Recommended Posts

Gjest Kikki Brill

Hei, Nå har jeg lett etter ei jente født i 1900 i alle kirkebøkene for Bergen. Tar jeg feil eller det riktig å se i Bergen når jenta var bosatt i 1900 i Sydnæsgaten i Bergen? Det som er forvirrende er at far, Albert Noranus Roll er registrert midlertidig i Ankenes samtidig som han er gift med denne Hansine Karoline Knudsen. Det er datteren Svanhild født 1900 som jeg ikke finner i kirkebøkene.Samtidig har jeg funnet at han fikk barna Astrid, Olga Marie og Edgar i perioden 1902 til 1914 med en annen kvinne ved navn Sofie Margrete Iversen, hun er registrert som ugift i 1900, bosatt i Vadsø. Ikke funnet ekteskap for noen av dem. Derfor prøver jeg å finne ut om Hansine, hans første kone døde, om de ble skilt eller hva som skjedde, for han fikk nemlig en datter til, Hansine Albertine i 1911 med henne i følge muntlig opplysningSvanhild skal være født 8 juli 1900 iflg folketellingen. Så får han Astrid i 2 juni 1902 - hvor vites ikke, deretter Hansine Albertine i 1911 i Sør-Varanger også Olga Marie 26 mars 1914 samme sted. Sønnen Edgar har jeg ikke funnet ennå. Albert var fra Alsterhaug opprinnelig, ikke funnet noe i kirkebøkene der heller.Dette er dels folketelling samt muntlig fra eldre som ikke lever ennå. Men hvordan det hele henger sammen..noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Da får jeg lete i den kirken en gang til, takk! Men det slo meg just at det kan jo være hun er døpt et annet sted siden familieforholdene virker kompliserte. Da blir det nåla i høystakken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Jeg slet med den svake håndskriften i sted, du fant det du! Da får jeg lete under vielser for å se om det står noe om dem. Jammen er du rask!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Tusen hjertelig takk. Grunnen til at jeg ikke har funnet noe er at jeg har brukt kvelden på å lete i Bergen etter Svanhild. Jeg er ikke så rask som deg til å lete. Jeg fikk disse opplysningene på mail fra et oldebarn og dermed begynte jeg. Nå har jeg siden sist funnet frem i Sør-Varanger og den eneste jeg ikke finner hittil er denne Edgar så igjen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Jeg er forøvrig ikke frisk og sliter med konsentrasjonen, så beklager om jeg spør 'dumt' i blant, men med humor så går det meste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

konfirmasjonene:Svanhild og Astrid Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=120&idx_id=120&uid=ny&idx_side=-153>Lenke Permanent bildelenke: LenkeEdgar f 28.9.09 i Vadsø far Andreassen Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Olga Marie Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.