Gå til innhold
Arkivverket

[#75791] Hjelp til tydning av kirkebok. Nord Odal, Hedmark


Gjest Unni Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Knudsen

Ole Andreassen og Anne Marie får sønnen Søren 12 april 1848.Håper at det er noen som kan tyde hva det står om foreldrene.Mvh. UnniHeiKildeinformasjon: Hedmark fylke, Nord-Odal, Ministerialbok nr. 2 (1839-1850), Fødte og døpte 1848, side 51. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

'Ungkarl Ole Andreassen af Brunlaugnæs Præstegjeld og Pige Anne Marie Hansdatter Bjerkeie af Aas Præstegield ved Xania. - Barnet er født i Indgjærdingen under Mobraaten. - (ægteviede)'Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Lauritzen

Jeg kan jo begynne, selv om det mangler noe på slutten:Ungkarl Ole Andreassen af Brunlaugnæs prestegjeld og Pige Anne Marie Hansdatter Bjerneie af Aas præstegjeld ved Xania. Barnet er født i Indgjærdingen under Mobraaten (ægteviede).Dette barnet døde forinden hjemmedaaben konfirmeredes i Kirken.Anmerkningsrubrikkene: Af huusmand Ole Haagensen IdegjærdingenAf barnets fader var oplyst (?) at dette var hans andet barn med denne Pigen.................... blev barnet født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Siste setningen: 'Af Barnets Fader, der opgav, at dette var hans 2det Barn med samme Pige. Under Forældr. midlertidige Ophold her blev Barnet født'Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Tusen hjertelig takk til dere begge to.Får prøve å finne noe om kona Anne Marie Hansdatter.Har lett etter denne familien i Nord Odal, men uten resultat.Da var de nok bare på gjennom reise.Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Er siste tilføyelse slik: 'Under Forældrenes landbrugs? Ophold her blev barnedt født.' Sannsynligvis var foreldrene ikke odølinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Ja, Else, du har jo rett. Jeg skrev mitt innlegg like etter jeg hadde lest innlegg 3 og sendte det først etter at du hadde lagt inn nr. 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.