Gå til innhold
Arkivverket

[#75802] Slektsprogram for mobil


Gjest Berit Gullbekk
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Gullbekk

Jeg har Samsung Omnia HD mobil med Symbian S60 operativsystem. Noen som vet om et slektsprogram som går på den telefonen? De jeg har funnet krever Microsoft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Alexandra M. Ringnes

Hei Berit,hvilke programmer har du funnet som går på mobiler med windows? Jeg savner med jevne mellomrom muligheten til å slå opp opplysninger, uten at jeg må drasse rundt på datan.mvh Alexandra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Erik Otterå

Kanskje ikke svar på spørsmålet, men jeg bruker Mac og slektsprogrammet Reunion, og det fungerer utmerket på iPhone. Synkroniserer problemfritt mellom telefonen og datamaskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eric Swane

Det fins nok ikke noe slektsprogram for Symbian S60, måtte være noe basert påJava som lot seg flikke på....Men mange mobiler har nå både web-browser og masse minne. Jeg har hatt hele slektsbasen min tilgjengelig på en tilsvarende mobil i form av web-sider. Brukte Legacy og valgte innstillinger som ga enkle sider. Det er jo ikke det det mest elegante, det tar plass og er litt tungt å oppdatere, men det funker for spontane behov for oppslag.Alternativt kan en jo aksessere databasen sin på samme måte over nett.Jeg har foreslått overfor Legacy at de føyer til en mulighet for å generere en WAP-basert utgave av databasen, som riktig laget kan bli godt tilpasset skermstøørelse og mer kompakt mht lagring.eric

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

På www.tmg.no finner du et program som går på windows for mobil (6.5 og 7), og det ser ut til å kune kobles opp mot andre programmer for pc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexandra M. Ringnes

Hei,så flotte linker! Jeg bruker p.t. BK og er veldig fornøyd med det, men jeg må vel kanskje vurdere å bytte da. Er det noen som har erfaring med disse programmene og synkronisering?mvh Alexandra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eric Swane

Jeg brukte Pocket Genealogist synkronisert med Legacy en lang periode. Det gikk flott, men det var nok visse sider ved synkroniseringen som kan forvirre mange ...eric

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.