Gå til innhold
Arkivverket

[#75811] Ancestry Bordercrossing : Kan du hjelpe med oppslag ?


Gjest Helge Hålåsæter
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Hålåsæter

PC'en min crashet og epostene mine hadde jeg ikke sikkerhetskopi av - Etter enkelt oppslag, lurer jeg på om den aktuelle med familie er Frederick Peterson f 1878 som kommer fra Winnipeg, Manitoba, Canada ? og skulle til USA. Dette var trolig i 1905 et par-tre måneder etter å ha forlatt Kristiania 4. mai. Hustru var Anne f 1875 og tvillingene Anna og Karen f ca 1894 (11 år). De kom til slutt til Wisconsin, og jeg har det grøvste på papiret der. Fredrik hadde søsken i Canada og han forlot far sin der. Det er den slektsgreina jeg har tenkt å søke etter hvis du lykkest. Hilsen Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Det stanget imot denne gang. For noen som abonnerer på Ancestry.com ville denne databasen være interessant. Jeg finner avreisested og personnavn, men såvidt jeg husker, vises også bestemmelsesstedet og tidspunkt for passering. 1895-1956 ? (Jeg har allerede glemt). Hilsen Helge H:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Granum

Frededrik Peterson reiste fra Winnipeg til Chicago, ankomst 25 aug 1906. Det ser ut som han reiste alene.Jeg prøvde og legge med kopi av siden fra Ancestry men fikk det ikke til. Hvis jeg får din mailadr. kan jeg sende kopi til deg.Hilsen Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Dette er vel rette familien, men tvillingene er oppført med 11 mnd som alder, ikke 11 år.255198 Oslo 1905 Mai 05 Fredrik Peders. Storegården m g snedker 27 Vaage Hedalen Canada tj. p. farm. Bennett Valo255199 Oslo 1905 Mai 05 Anne Storegården k g 30 Vaage Hedalen Canada Bennett Valo255200 Oslo 1905 Mai 05 Anna Storegården k ug b 11m Vaage Hedalen Canada Bennett Valo255201 Oslo 1905 Mai 05 Karen Storegården k ug b 11m Vaage Hedalen Canada Bennett Valo Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Border Crossings: From Canada to U.S., 1895-1956Name: Frederick P Storodegaarden Arrival Date: Jul 1905 Age: 26 Birth Date: abt 1879 Gender: Male Race/Nationality: Scotch (Scotish)Port of Arrival: Winnipeg, Manitoba, CanadaFrederick, kona Anna 30, datteren Anna 2 og sønnen Karl skal til Deronda, Wis. Frederick er carpenter. De skal til onkel Frederick Frederickson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Mulig feilregistring et sted. Karen og Karl er nok samme person, og er nok 11 mnd-1 år. Datteren Anna er muligens 2 år, og at de ikke er tvillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Ja, dette var kjempetreffer. Tusen takk. Jo, Ancestry har adskillig mer enn censuser. Hva skulle slike som meg gjort uten gode hjelpere ? Jeg blinkset nok på alderen til de to døtrene, Hilsen Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Hanne Line, som jeg nevnte innledningsvis har PC'en crashet med dataene mine, og jeg kom nå ikke ihug tidligere innlegg. Hadde jeg tenkt på det, kunne jeg jo søkt på mitt eget navn - Unnskyld litt, men jeg begynner å bli glemsk. Du må dermed ha dobbelttakk. Hilsen Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Hanne Line, Jeg ser nå at du gjorde en kjempejobb for ett år siden også. Ser du bor i Brønnøysund. Har kanskje noe slekt i Sømna. Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.