Gå til innhold
Arkivverket

[#75825] Dødsfall Rikshospitalet 1872


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

HeiHvor finner jeg dødsfall for Rikshospitalet september 1872 ? Det ser ut til at ingen av bøkene dekker denne perioden.Hilsen Litta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Hvis du leser i sognehistorikken for Rikshospitalet, vil du se at det først var fra 1887 at det ble ført dødsfall i kirkebøkene her LenkeMvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hvis personen døde på Rikshospitalet, var personen kanskje pasient der? Hvis du har navnet på personen og avdelingen eller kanskje dødsårsaken (diagnosen), kan det tenkes at det kan finnes en pasientjournal etter vedkommende.Da kan du eventuelt sende en henvendelse til Riksarkivet, som har pasientjournaler fra Rikshospitalet helt tilbake til da sykehuset åpnet i 1826. Her er lenker til Felleskatalogen for arkivverket hvor du får oversikt over hva som finnes fra medisinsk avdeling og kirurgisk avdeling (selve journalene er på papir):Kirurgisk avdeling (1827-1872) [url="http://riksarkivet.no/fk/classes/fk_arkiv.php?ft=1&qc=31334177e9139ec9a32a07259dc839f4&arkivenhetid=5764>LenkeMedisinsk avdeling A (1869-1920) LenkeMedisinsk avdeling B (1859-1920)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Burde tenkt på å sjekke der, men selvom Rikshospitalet ikke førte bøker over døde, så ble de vel registrert en eller annen plass ?I den menigheten de tilhørte ? Den personen jeg søker var dansk sjømann, så han hadde ikke noen tilhørighet, men jeg synes det ville være rart hvis han ikke var å finne noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.