Gå til innhold
Arkivverket

[#75850] -Dårlige tekst-oversettelser ?


Gjest Helge R. Naess
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge R. Naess

Disse oversettelsene er sannsynligvis laget 'automatisk' men de förer, av og til, til de merkeligste resultater. Bare ett eksempel idag:Ref. DA 55479: 'Someone who would 'SPREAD' in Norwegian Folk School?Her var det ordet OPPSLAG som maskinen ikke klarte. Jeg innser at dette blir et et pengespörsmål, og noe er kanskje bedre enn ingenting.PS: etter at dette var skrevet ser jeg at maskinen har oversatt min egen tekst, men på en aldeles merkelig måte.injhnbyderenm tilbyr oppslag, som er bli8t tilspread, Jeg uinser at enkorrekt ioversettelse vilkso9te meget, menm somm sagt - fesultat blirm av og til, ganskem kiomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

PS til forestående: = om automatiske oversettelser ?Jeg slo etter i den tyske oversettelsen av mitt eget innlegg: det er til å le av,- jeg ville kalle det 'Hottentott-tysk'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Jeg har ofte lurt på hvorfor noen i det hele tatt benytter slike såkalte 'oversettelsesprogrammer' - om det da ikke er for å få seg en god latter?Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Me brukar Google oversetter litt på kontoret. Mest som ei hjelp om me står heilt fast. Får me ein uforståeleg mail på dårleg engelsk, kan han vera uforståeleg også på norsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Digitalarkivet bruker ikke mekaniske/automatiske oversettelser i våre programmer. Det er isåfall noen som har fått teksten oversatt og kopiert den inn i et innlegg.Det vil ikke være aktuelt for oss å ha en slik oversettelsestjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.