Gå til innhold
Arkivverket

[#75874] Feil lenke døpte Kristiansand


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

HeiJeg oppdaget ved en tilfeldighet at den permanente sidelenken her er feil. Den fører til konfirmerte! Bildelenken og annen info er rett. Jeg har ikke sjekket hvor stort omfanget er.Kildeinformasjon: Vest-Agder fylke, Kristiansand, Ministerialbok nr. A 3 (1778-1818), Fødte og døpte 1807, side 594-595. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Det var da merkelig!Jeg hadde vitterlig oppe siden med døpte og kopierte sidelenken inn i browseren og fikk opp konfirmerte.Den lenken jeg la inn i innlegg 1 var kopiert fra siden med døpte. Men funker det nå, så er det jo bra. Det var bare litt pussigt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Er det browseren min som roter da ?Nå skjedde det igjen!Denne lenken er kopiert fra døpte: Kildeinformasjon: Vest-Agder fylke, Kristiansand, Ministerialbok nr. A 3 (1778-1818), Fødte og døpte 1808, side 604-605. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9578&idx_id=9578&uid=ny&idx_side=-306>Lenke Permanent bildelenke:

bilete8513.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei LittaSom Kristian skriver, det er ikke noe feil med den permanente lenka til de fødte og døpte 1807, side 594-595. Har du tilfeldigvis flere faner oppe samtidig? Blar du i forskjellige kirkebøker? Det kan i såfall føre til problemet ditt.Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Hvis du ser på de to bildene, så kan du se at den permanente sidelenken er den samme for begge sidene, selvom det er 2 forskjellige sider.Jeg har ofte mange faner åpen og blar i mange bøker, men har aldri sett dette problemet før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det har vært meldt tilbake tidligere, at slikt kan forekomme når en har mange vinduer oppe samtidig. Men i indekseringsdatabasen er alt OK.I sidelenkene er det et ledd som heter kildeid med et etterfølgende nummer. Hver skanna bok har sitt unike nummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Hei og takk!Siden det aldri har hendt før, så satser jeg på at det er lenge til neste gang!Bra at det ikke var noe feil hos dere da. Det er jo det viktigste og var også grunnen til at jeg tok kontakt.Hilsen Litta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.