Gå til innhold
Arkivverket

[#75876] Grosserer Julius Octavius Gundersen 1847-1920


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

Jeg har 2 spørsmål:1) Han er begravet i Kristianssand og har en imponerende gravstøtte, hvilket kan tyde på at han har hatt en viss posisjon. Jeg har ikke funnet noe, men kanskje andre vet mer ?2) Han er sønn av Gunder Johnsen og Rakel Jonsen (vielsen i 1835): Kildeinformasjon: Vest-Agder fylke, Kristiansand, Klokkerbok nr. B 7 (1829-1837), Ekteviede 1835, side 192. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9570&idx_id=9570&uid=ny&idx_side=-158>LenkeMen HVEM er hans foreldre? I 1808 finner jeg 2 med samme navn og samme navn på far: a) 20 nov 1808: Kildeinformasjon: Vest-Agder fylke, Halse i Halse, Ministerialbok nr. A 8 (1794-1817), Fødte og døpte 1808, side 205-206. Permanent sidelenke: Lenkeb) 26 des 1808: Kildeinformasjon: Vest-Agder fylke, Halse i Halse, Ministerialbok nr. A 8 (1794-1817), Fødte og døpte 1809, side 207-208. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Inge Apesland

Hei Litta Olsen.Jeg har masse om denne Gundersen slekten fra Kristiansand. Julius Octavius Gundersen var en velstående vingrossist / vinhandler i Kristiansand siste del av 1800-tallet - familien eide også Høie fabrikker (kjent for bomullstøyer / sengetøy) på Mosby utenfor Kristiansand.Jeg er etterkommer av J.O. Gundersens bror Johan Severin Gundersen. Dersom du sender meg din e-post, skal jeg sende masse info om slekten langt bakober.mvh Knut Inge Apesland E-pst: knutinge.apesland@getmail.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Beklager, Ann-Mary!Jeg var litt uklar der ;-) Det var Gunder Johnsens foreldre, altså Julius Gundersens besteforeldre....-og jeg sender deg en mail, Knut Inge !Hilsen Litta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.