Gå til innhold
Arkivverket

[#75885] Edvin Margido Werkland, utvandret til USA.


Gjest Eva Cathrine
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Cathrine

Jeg har funnet ut at min oldefar utvandret til Amerika og bodde i 36608 Mobile, Mobile, Alabama til sin død i oktober 1982. Han hadde et social security number: 421-09-3382. Ting tyder på at han giftet seg der med ei som het Carrie (f. 6 mai 1896, d. juni 1981). Hun hadde social security number 419-36-9262.Edvin ble født 27. april 1898 på Frøya, Sør-Trøndelag. Lenke Her er han i 1900-tellingene.Jeg klarer ikke å finne noe som verifiserer dette, og skulle gjerne ha funnet ut om de fikk barn sammen. Jeg mistenker sterkt at det har blitt en stor familie der borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Kanskje denne karen kan hjelpa deg. Det er nokre av dei friviljuge inne på den sida der eg har funne denne mannen, som vil ha nokre Dollar for hjelpa, isåfall kjøpar du nokre Dollar i sedlar og sender i ein konvolutt. Det har eg gjort mange gongar, og det fungerar utan problem!LenkeLukke til :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Det er kansje ham vi har her i census for 1930 ?1930 Census of Merchant SeamenName: Edwin Werkland Age: 31 Estimated birth year: abt 1899 Birthplace: Norway Race: White Port in 1930: Mobile, Mobile, AlabamaShip Name: Munarden

bilete8515.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

PS: Til Eva Cathrine: 'Me har laga nokre Ordensreglar på korleis diskusjonane i foruma skal gå føre seg:1) Alle som skriv innlegg i debattforuma skal oppgje fullt namn, bustad (kommune) og e-postadresse. E-postadressa vert ikkje publisert i forumet, men ein vil få e-postar frå debattforuma kvar gong ein lagar eit innlegg, eller dersom det kjem nye innlegg i eit tema ein sjølv har oppretta'.Dette står i reglementet for Digitalarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Det er nok en skipsliste med Edwin Werkland på, men denne karen er bare 23 år i 1938. Det står en håndskrevet referanse til et id.-kort som jeg ikke helt klarer å tyde, men adressen ser ut som Hamburg Gd. 99, Hastings, Mobile, Alabama.

bilete8517.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Cathrine

Det er nok den første listen som stemmer. Jeg fikk tak i et bilde av oldefars grav med deres hjelp og det var bra. Har blitt medlem av www.findagrave.com og lagt ut et rop om hjelp der også. Håper virkelig at jeg finner ut mer om familien hans der borte.Eva Cathrine Werkland, Vøyenenga, Bærum, Akershus, Norge evaw@hotmail.com(Håper dette var en bra signatur i forhold til den refsen jeg fikk.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Øivind Thoresen

Hei Eva CathrineJeg har forsket en del på Werkland. Min tippoldemor var Jonetta -Edvin margido sin storesøster. Så hvis det er noe mer du lurer på så kanskje jeg kan hjelpe deg :-)/Øivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.