Gå til innhold
Arkivverket

[#75887] Relevant programvare for slektsgranskere


Gjest Kenneth Jahren Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Jahren Mathisen

Jeg tenker ikke her på program som Legacy eller Brother's Keeper, altså grunnprogrammene.Det finnes et mylder av annen programvare som på ulike måter kan vise seg relevant og arbeidsbesparende for jobben vi gjør. Jeg nevner noen eksempler på program jeg selv har erfaring med nedenfor og håper de av dere som har erfaring med samme type, eller annen programvare, henger seg på. Et viktig poeng er i så fall og få med hvorfor programvaren er relevant.Fotobehandling/oppbevaring:- Photostudio (ArcSoft). Et program jeg har veldig god erfaring med. Med noen enkle grep vil dette programmet i mange tilfeller gjøre gamle og nesten ødelagte bilder vesentlig bedre.- Picasa (Google). Med automatisk ansiktsgjenkjenning gjør dette programmet det enkelt å 'tagge' de ulike personene i bildene. God erfaring.Geografi: - Map my family tree (Progeny). Et program som benytter gedcomfil for å plassere de ulike personene på kart. Ikke god erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.