Gå til innhold
Arkivverket

[#75891] Utvandra fra Stange


Gjest Jan Ove Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Ove Olsen

Jeg finner ikke Mikkel Mikelsen født 1832 med familie i 1900 tellingen han var gift med Berte Eriksdatter i Stange og di fikk 10 barn den siste i 1879. Og jeg finner heller ikke di 4 siste barna komfirmert, den som var den siste var Bernt og han ble komfirmert i 1884. Og inngen av disse verken barna eller mor og far finner jeg ved søk for hele landet i 1900 tellingen. Men jeg finner en som er utvandra fra Ottestad i Stange i 1885,som er født i 1834 men da er det bare Mikkel Mikkelsen som reiser, og derfor er jeg usikker på om hvor barna og kona er,og om det er rett person. Er det andre register som jeg kan se og lete i.Har sett i Emigranter fra Kristiania og Fredrikstad, og skiplister. Er taknemlig hvis noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Du kan søke på utflyttede fra Stange her på digitalarkivet. Gå inn på databasevelgeren. Mvh.Else Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Ove Olsen

Jeg har gått gjenom alle i utflyttede i kirkeboken og databasevelgeren i digitalarkivet uten og finne noe. Så jeg står fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Ove Olsen

Jeg tror jeg har gjort rett, for jeg fikk svar om at di ikke kunne finne noe, for jeg oppga både mor og far til et av barna med fødselsdatoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Granum

Jeg har funnet familien i Nebraska USA Mikkel dør 01.04.1903 og Berthe dør 19.12.1914. Flere av barna er gift og har mange etterkommere, det blir for mange og legge inn her så hvis du oppgir din mailadr. kan jeg sende det alt på mail.Mvh Else Granum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Ove Olsen

Du skal få min mailadr, for du har gjort en stor jobb for meg, så jeg må bare si tusen takk på forhand.Min adresse er, jan.ove.olsen@bbnett.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.