Gå til innhold
Arkivverket

[#75892] Å lete i skifter


Gjest Ivar Tyrhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Ivar Tyrhaug

Jeg tenkte at jeg skulle prøve denne tjenesten. Leter f.eks. etter et skifte etter Peder Jonsen Roksvåg, det er på Smøla. Men jeg finner ikke noe register der han er oppskrevet. Og det er så sjelden at man ser et årstall på sidene! Jeg har sett mikrofilm av denne skifteboka, og fann mannen men det var så utydelig at jeg gav opp. Det er i bok nr 2. Lenke prosti&protokoll=SKPR&periode=1750-1760&navn=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Lenken din fører dessverre ingensteds hen, bare til førstesiden som viser at det er Møre og Romsdal det gjelder! Du må nok fortelle hvilket sorenskriveri det dreier seg om, samt årstall.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Se det - så bra! Ja, jeg regnet med at det var et eller annet sorenskriveri det dreide seg om. Jeg tror skiftene som er innført i 'prostiene' bare er geistlige skifter (men jeg kan ta feil, selvfølgelig)Det viktige var jo at du fant det du lette etter :-))Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.