Gå til innhold
Arkivverket

[#75917] Hjelp til tyding av faddernavn, Moss 1700-tallet.


Gjest Kjell Lauritzen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Lauritzen

Foreldres og dåpsbarns navn går greit, men så var det disse hersens fadderne ! Kan noen hjelpe meg med å tyde deres navn ? Først 2. (?) september 1759: Jon Jansen Gasmand og Rønnou Gutormsdaaters Søn Hans døbt. Faddere: Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7512&idx_id=7512&uid=ny&idx_side=-18>Lenke Permanent bildelenke: LenkeSå var det 20. juni 1762, samme foreldre, nå med datteren Karen. Faddere: Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

prøver den andre: Karen: Jan Lorens Jansens hustru,Maria Nielsdat, Gutorm Jacobsen,Bent Jergensen? og Geert B?. Det siste er sikkert ett kort greit navnt du finner ett annet sted :-)men det er ikke så lett å tyde det uten å kjenne navn på stedet. Mulig Bart/Brok eller noe lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Den siste fadderen i dåp nr. 2 er Geert Barts.Flere av de involverte tilhører kjente jernverksslekter - bl.a. med tilknytning til Moss verk. En del av persongalleriet vil dukke opp dersom man skriver enten Gasmann eller Bartz i søkefeltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Lauritzen

Takk skal dere ha. Jeg fikk plutselig interesse for Gasmand-slekten (tok utskrift av tråd nr 5396 - den var på 43 sider !). Jon Jansen Gasmand og Rønnou Guttormsdatter (ikke Linnertsdatter som jeg skrev i et tidligere innlegg) hører til mine aner, videre ved deres sønn Christopher og hans datter Bella i Moss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.