Gå til innhold
Arkivverket

[#75918] Jon Iversen Dahl f.1779/1780


Gjest Sigvald Fjellbu
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigvald Fjellbu

Etterlyser anene til min tip-tip oldefar Jon Iversen Dahl f.1779/1780.Gift med Jøran Jonsdatter 17/4-1806.I folket.for Trondheim i 1815 er fam.bosatt på Bakklandet nr.37.John døde 29/8-1817. Jørans aner er klarlagt. Finner ikke Jon i noen folketellinger eller KB. Han er muligens innflytter til Tr.heim og kan kanskje ha tatt etternavnet Dahl. Håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Dessverre har jeg ikke klart å finne noen passende 'kandidat' til Jon Iversen Dahl - håper på hjelp.mvh Aud Marion Røen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigvald Fjellbu

Hei Eva og Aud Marion ! Ifolketellingen for Tr.heim i 1815 står Jon og Jøran oppført med bare Elen Jorgine som barn.Jeg antar derfor at øvrige barn var døde.Jon døde i 1817 samme år døde også deres siste barn, født etter 1816 så jeg tror nok at bare Elen Jorgine vokste opp . Som Aud Marion håper jeg på hjelp til å finne Jon og hans aner,men han har skjult seg godt. Vennlig hilsen Sigvald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.