Gå til innhold
Arkivverket

[#75922] Bekreftelse på riktig tolkning av kirkebok


Gjest Mari Schumann Nicolaisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mari Schumann Nicolaisen

Hei!Jeg vil gjerne ha bekreftelse fra noen med mer 'kirkebokerfaring' enn meg selv på at jeg har forstått riktig her; LenkeDet gjelder nr. 19. Stemmer det at farens navn er Nils Nilsen med bopæl Råseyet?Og hva betyr det som står i kolonnen etter År; der tallene 11 og 16 står?Håper på hjelp!Mvh. Mari Schumann Nicolaisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Schumann Nicolaisen

Et lite tilleggsspørsmål; hvorfor er det ikke oppført noe begravelses-og jordfestningsdato? For barnet ble vel begravet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Ser vel ut som det står husmand Nils Nilsen, og ser ut som det står halsesyge som dødsårsak, men kunne det være dødelig? Men jeg er ikke flink til å tyde slikt så det kan godt være noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Schumann Nicolaisen

Takk for svar. For meg ser det ikke ut som det er skrevet noe på dødsårsak? Du har ikke hoppet en linje (eller er det jeg som gjør det)?Veldig fornøyd om det står Nils Nilsen, han har 'manglet' et barn i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Tviler på at barnet døde av 'halsesyge' bare 1 dag gammel ! Tror det streket står der fordi det ikke er funnet noen eksakt årsak.Og navnet er Nils Nilsen med boplass Råseje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Schumann Nicolaisen

Jeg tar også gjerne imot hjelp til å se hva som står på nr. 6 her; Lenke Litt vanskeligere å skjønne skriften, men det er da den samme Nils Nilsen med barn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Schumann Nicolaisen

Ja jeg lurte litt på om det kanskje var det det sto. Men hva vil det si å være drengebarn? Rett og slett guttebarn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Får de ikke fram her heller,tror ikke Mari har brukt 'permanent sidelenke'. Hvor i landet er det du har funnet dette,Mari,og hvilke årstall ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Ojsann *ler*,satt og lette i kirkebøkene for Trondheim Domkirke,for det var det jeg fikk fram når jeg klikket inn på boka du hadde lagt inn ! Her er dåpen til Erik,kanskje du finner mer ut da,ser ut som han hadde ei tvillingsøster (du må bla til neste side for å finne henne)Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.