Gå til innhold
Arkivverket

[#75923] Enga/Engen på Sokna - Ringerike


Gjest Eva Hjelen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Hjelen

Hei, En gren av familien har sine aner og navn tilbake til bruket Enga eller Engen på Sokna på Ringerike - gardnr 168, bruksnr. 5. Jeg skulle gjerne hatt et bilde (gammelt helst) av plassen/gården eller området der husene lå. Bruket tilhørte Hans Ellingsen Enga i 1900. Alt er mulig på Debatt, så kanskje dette også. Takk så langt! Med vennlig hilsen Eva Hjelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Marie Abelgård

Dette blir ikke lett, men om du ringer meg eller sender pm om et par dager skal jeg lete frem navn på noen du kan prøve å kontakte på telefon. Det er ingen hus i Enga i dag, heller ikke er det bilde i Norske Gårdsbruk, Buskerud fylke.Enga var en plass under Haukedalen. Noen av etterkommerne bor på Sokna, bl.a. på bruket Myrvoll, men det er nyreisingsbruk fra 1937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Jahren Mathisen

Hei.Jeg har også relativt nær slekt på gård 168. Skulle du komme over et bilde så er jeg også interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Jahren Mathisen

Takk Else. E-mail: Kenneth.mathisen(at)hotmail.comKjenner du til noe historisk bildearkiv for Sokna/Ringerike også? Håper å finne bilder fra Tuft-slekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.