Gå til innhold
Arkivverket

[#75946] Pauline Pedersdatter Loe gift ca 1840 med Hans Hendrich Adamsen Baastad


Gjest Leif Salicath
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Salicath

Jeg finner ikke ekteskapet.Jeg har 3 barn etter dem, den yngste Adolphine Nille Hansen Baastad døpt 9. jul. 1841 i Oslo, dessverre iflg. ukjent kilde. To brødre: Otto Christopher Hansen Baastad døpt 2. aug. 1846 i Oslo og Hjalmar Ragnvald Hansen Baastad døpt 14. jul. 1850 i Oslo. Like dårlig kilde.I Familysearch (pilotversjonen)Lenke , finner jeg at det var en Peder Olsen Loe som ble gift med Kari Halvorsdatter 27. aug. 1784 i Oslo. I ft1801 så er Peder Olsen Loe også å finne og han er da 45 år. Hans hustru Kari Halvorsdatter er da gift 2dre gang og 66 år. I Familysearch finner jeg også at en Peder Loe blir gift 2dre gang med Lovise Sørensdatter 3. jul. 1807 i Oslo.Jeg finner dessverre ikke noe av dette i kirkebøkene. Da begynner jeg å tvile på Familysearch.Førstnevnte barn, datteren, er svært sikkert riktig barn, idet bestemoren også heter Nille.Hjelp og forslag imøtesees med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Jeg har jo lett på feil tid, ser jeg.I vigselen i lenken i (4), så leser jeg at Paulines far er Peder Larsen, men hennes navn er da vitterlig Pauline Pedersdatter Loe ? Under hennes bopel: Norderhov (?) og Christiania.(5) At det var en sønn Adam, var ikke så rart, da Hans Hendrichs far het Adam.Da var altså Norderhov stikkordet. Jeg skal lete litt mere der.Tusen takk igjen, Kirsti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Jeg fant Paulines foreldre sin vielse i 1810 Lenke. Jeg så at de holdt til på Houg og da var det ganske lett å pløye igjennom kb. De heter altså Peder Larsen Loe og Rønnaug Poulsdatter. Faren er enkemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.