Gå til innhold
Arkivverket

[#75956] HE Skjelset Lille Simen Jensen, Marthe Ulriksdtr.sine foreldre


Gjest Anne Karin Kringberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Karin Kringberg

Hei!Simen Jensen kjøper i 1774 Skjelset Lille i Romedal. Han ble gift med Marthe Ulrichsdtr. i Stange kirke 20 jan. 1751.Marthe Ulriksdatter ble født før 9 des.1725 i Stange av foreldrene Ulrich Gundersen Løvbakke og Kari Eriksdatter. (Hvis jeg har tydet rett.) Konfirmert 25 april 1745, bor da på Attlungstad,Stange. Død f.28 mai 1798 i Romedal. (Finner ikke familien hverken på Løvbakke eller Attlungstad i Stange bygdebok.) Vet noen noe mer om Ulrich Gundersen og kone? Ulrich er jo et ganske sjeldent navn i Stange.Vet noen noe mer om Simen Jensen? Han døde før 22 okt. 1809 på Skjelset Lille i Romedal. Iflg. folketelling 1801 og dødsfall skal han være født mellom 1715 og 1725Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Karin Kringberg

Takk skal du ha!Dette kan nok godt være en bror av Marthe. Men dessverre er han nok husmann, for jeg fant han ikke på Bjørsrud i bygdeboka for Stange.Det jeg synes er rart er at ingen av fedrene er oppkalt. (Det jeg har funnet da.) Og da blir jeg usikker på mødrene også.Marthe og Simen hadde følgende barn: Gulbrand 1752 Elen 1754 Anne 1757 Ole 1760 Anders 1763 Kari 1766 Ingebor ca. 1768Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.