Gå til innhold
Arkivverket

[#75994] Hjelp til tyding av vielse i Sokndal 1811.


Gjest Lars Otto Fredriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Otto Fredriksen

Hadde vært glad om noen kunne hjelpe å tyde vielsen som står nederst på venstre side.Vielsen til Hans Olsen fra Nedre Støle og Elen Larsdatter fra Ørsland.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

'D. 1te November forlangte Ungkarl Hans Olsøn Nedre Støle, at der maatte lyses af Prækestoelen for ham og Pigen Elen Larsdotter Ørsland som han vilde ægte, at intet hindrede dette Egteskab, samt at begge have havt de naturlige Kopier, bevidnede Ole Støle, Jacob ...(?)..'Siste forlovers etternavn tar jeg ikke. I margen står det 'Copulerede den 5te Dec.'Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Flause! Selvfølgelig står det 'Kopper'! Jeg må nok lese korrektur på innleggene før jeg legger dem ut, ja :-((Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Otto Fredriksen

Gårder i området som startet med L. For første bokstav ser ut dom L.Lauland Lie Lindland Log Løtoft Løvik Løvås Løyning Løveland.Det kan også være Larsen som det blir påpekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.