Gå til innhold
Arkivverket

[#76010] Petri menighet i Oslo rundt 1910?


Gjest Linda Olsen-Herfindal
 Del

Recommended Posts

Gjest Linda Olsen-Herfindal

Det kommer ikke opp noen på oversikten over skannede kirkebøker. St Petri finnes så vidt jeg kan se kun i Stavanger. Prøver å finne ut hvor mine besteforeldre ble viet, har funnet dåpen til min eldste onkel Gunvald Johan som ble døpt 14 mai 1911 på Rikshospitalet i Oslo, der står det at foreldre var viet 7 mars 1910 i Petri?? Finner dem ikke i St Petri i Stavanger heller, min bestemor var fra Bergen og min bestefar fra Horten så hvorfor de skulle vie seg i evnt. Stavanger og så bosette seg i Oslo (de bodde der ihvertfall et par år, min neste onkel født i 1913 er døpt i Horten) skjønner jeg ikke helt. Så spørsmålet er derfor om Petri i Oslo kan gå under et annet navn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda Olsen-Herfindal

Nå har jeg sett gjennom kirkebøkene for Petrus og jeg finner ikke vielsen. Har sett fra og med begynnelsen av 1910 til og med april 1911, det kan jo være det står skrevet galt under dåpen til min onkel. Stort tidligere enn 1910 er nok ikke hensiktsmessig å sjekke, var ikke den vanlige alder før i tiden får å få gifte seg uten foreldrenes samtykke 21 år? Min bestemor er født helt på slutten av 1888, så at hun giftet seg i mars 1910 passer jo bra. Har også sett på viede dissentere. Er viede dissentere det samme som borgelig viede? Ser at på noen kirkebøker står det f.eks borgelig viede, dette fant jeg ikke under Petrus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.