Gå til innhold
Arkivverket

[#76020] Solstad i Strinden


Gjest Rønnaug Trondsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rønnaug Trondsen

Har noen kjennskap til gårdshistorien for Solstad i Strinden? Har sett gjennom Strinda bygdebok bind I, uten å finne den beskrevet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det finnes ikke noen gård Solstad i Strinda i 1865 og 1875. Først i 1900 finnes et bosted Solstad i Strinda:LenkeJeg finner ikke dette stedet omtalt i Trondheim Byleksikon. Navnet Solstad er vel som Solhaug, Solheim etc av relativt ny dato?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rønnaug Trondsen

Takk for opplysningene. Det er nettopp den lenken i FT 1900 du viser til jeg fant gården Solstad, og prøver derfor å nøste opp i når den ble tilflyttet evt. fraflyttet av John og Karen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Når jeg ser på andre gårder eller plasser med samme gårdsnummer så kjenner jeg en del navn som f.eks. Lerkendal og Sorgenfri, så det var kanskje et sted nærheten av hvor jeg bor nå, et stykke sør for Elgeseter bru?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.