Gå til innhold
Arkivverket

[#76028] Hvordan finne slektninger som har utvandret?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Fra tid til annen kan det være vanskelig å finne hvor det har blitt av dem eller deres etterkommere som har utvandret. Er det noen enkel måte å finne ut av dette på? Nå har det vert utvandring i ulike perioder og til ulike steder, men mesteparten har nok utvandret til USA. Hvor har de andre utvandringene gått til. Jeg vet at det har vert en del utvandring til New Zealand evn Sør-Afrika, men finst det andre og hvor reiste man da fra?Hvordan anbefaler dere meg å gå fram for å finne noe om hvor det ble av disse utvandrerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har gode kontakter både i USA og Australia som er dyktige slektsforskere, og så vet jeg at det finst mange dyktige slektsforskere som bruker Digitalarkivet. Selv kunne jeg også tenke meg å finne ut hvilke kilder som kan være nyttige å ha tilgang til, men hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Det er allereide eit tema oppretta i 3003, men like aktuell for det. Her er det mange lenker ein kan bruka til hjelp: Lenke møller nordby&nr=56&antinnlegg=119&startnr=&antall=&spraak=n#anker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.