Gå til innhold
Arkivverket

[#76030] Dis hjemmeside


Gjest Jan Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Berntsen

Det var vel for enkelt med 'knappeinngang' direkte til det som er mest benyttet hos DIS. Det samme gjelder Gravminneregisteret hvor man må søke seg gjennom et antall operasjoner for å komme til det som tidligere var 'at the tip of your finger'. Dette bidrar knapt til at DIS slektsforum skal bli en seriøs konkurrent til Digitalarkivets debattside. Om en ser på f.eks. adelsslekter etc. er de fleste innleggene fra starten i 2004-2005. Synd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Jeg bruker snarveier på skjermen slik at jeg sparer tiden på å lete fram hver gang jeg skal inn på slike sider. Når det gjelder gravminneregisteret er det blitt veldig bra etter siste oppdatering(i allefall for medlemmer av DIS) Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Jahren Mathisen

Syns strukturen på DIS- nettstedet var rotete nok som det var. Denne nye varianten vil gjøre forvirringen komplett for de som mangler den grunnleggende kjennskap til foreningen som denne strukturen tar for gitt. Synd at en bivirkning av dette kaoset åpenbart vil bidra til å skremme bort de som har en gryende interesse for slektsgranskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Måtte inn å se på denne nye siden som jeg synes var rotete før, men synes dette var mye bedre enn før. Hadde ingen problemer med å finne fram.Jeg hadde ikke oppdaget at det var kommet en ny side da alle de gamle snarveiene fungerte som de skulle. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Den nye layouten er mmeget bra og bedre enn den forrige. Og det burde ikke være noe problem åbruke den. Alle oppegående mennesker ser at det er valgmuligheter til venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Ser ingen nevneverdig forskjell her når jeg går direkte på startsiden Slektsforskning ABC og klikket på 'genealogiske ressurser' som jeg alltid har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.