Gå til innhold
Arkivverket

[#76037] Romedal 1700-tallet


Gjest Torill Solvang
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Solvang

Johan Arnt Johansen døpt 17-7 1785 i Romedal. Foreldrene het Johannes Gulbrandsen og Lisa Johansdatter. Jeg skulle gjerne visst når de giftet seg, og hvor de er født. Er det noen som kjenner til disse? Hilsen Torill:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Jeg ser at samme par (søk i Family Search, må sjekkes) hadde i alle fall to sønner til døpt i Romedal: Nils, 1793 [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=100223350390&lds=1&region=12&regionfriendly=&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=All>Lenke Countries&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=Gulbrand, 1789 Lenke Countries&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=De hadde også datteren Elisabeth, 1787 Lenke Countries&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=I 1801-tellingen for Romedal står kona til Johannes Gulbrandsen innført som Lisbeth Nilsdatter! - Lenke De var husmannsfolk på Løchen Vestre. Jeg kan ikke se at de er nevnt som husmannsfolk under Løken vestre i bygdeboka for Romedal.Kanskje kona til Johannes het Elisabeth, og at det er derfor hun kalles både Lisa og Lisbeth. Men også i kirkeboka, for eksempel ved datteren Elisabeths dåp, har hun farsnavnet Johansdatter - Hedmark fylke, Romedal, Klokkerbok nr. 1 (1785-1794), Fødte og døpte 1787, side 17. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeJohannes var 58 år i 1801, mens kona var 50 år, f.ca. 1743 og 1751. Jeg finner en Johannes Gulbrandsen døpt 6. september 1744 i Nes, Hedmark, sønn av Gulbrand Halvorsen - Hedmark fylke, Nes, Klokkerbok nr. 1 (1663-1784), Fødte og døpte 1744, side 314-315. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.