Gå til innhold
Arkivverket

[#76049] Antona Marie Kvalsvik, trolig født 1903.


Gjest Vigdis Varhaugvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Vigdis Varhaugvik

Antona trolig født Kvalsvik, (men kan muligens være gift det) dette er bestemoren til ei inngift tante av meg med slekt fra Kvalsvik på Sunnmøre. Hun kommer til meg på besøk og vi skal til Herøy for at hun skal se hvor hennes aner kommer fra. Men problemet er at vi ikke vet så mye om slekta. Vet at bestefaren flyttet fra Sunnmøre til Finnmark,var lærer og har bodd ei stund på Sørøya i Finnmark. De bosatte seg i Finnmark og fikk flere barn. Alle barna er trolig født i Finnmark. Dette er sikkert ei vanselig nøtt, men vil prøve likevel?Mvh Vigdis Varhaugvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Antoni Olsen i 1865: Lenke Distriktsnr. Side Skuledistrikt Sokn Prestegjeld Gard Merknad (gard) Overskrift38 1 15 Nerlandsøen Herø Herø* Nedre Kvalsvig 22 1 Personnr. Hushald Førenamn Etternamn Fam. stilling Yrke Sivilstand Alder Kjønn Fødestad Hestar Stort kveg Får Havre Poteter243 17 1 Ole Klemets. Husfader Grdb. Selveier g 45 m Herø Prgj. 1 6 20 3 1/2 3244 18 Johanne Madsd. hans Kone g 33 k Herø Prgj.245 19 Mads Ols. deres Søn ug 12 m Herø Prgj.246 20 Karl Ols. deres Søn ug 10 m Herø Prgj.247 21 Antoni Ols. deres Søn ug 6 m Herø Prgj.248 22 Johannes Ols. deres Søn ug 3 m Herø Prgj.249 23 Isak Ols. deres Søn ug 1 m Herø Prgj.250 24 Ingebor Olsd. deres Datter ug 7 k Herø Prgj.251 25 Ole Ananiass. Tjenestekarl ug 30 m Herø Prgj.252 26 Marie Johannesd. Tjenestepige ug 26@27 k Herø Prgj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Varhaugvik

Takk til Berit Knudsen og Anne J Engmo.Berit sin Kvalsvik kommer fra Herøy i Nordland, så da er han uaktuell, men takk lell. Han hadde jeg og funnet.Anne derimot har sikkert hjulpe meg på riktig spor. Det eneste jeg vet og som jeg ikke hadde skrevet i innlegget var at Antona hadde brødre som hette, Isak og Artur. Siden Antona var fødd, nokså sikkert i 1903 var hun ikke født ved FT 1900. Kan noen gjøre oppslag i bygdebøker? Hvilken kirkebok må jeg lete i for å finne fødselen i 1903, dersom de fortsatt bodde i Sørøysund da Antonia ble født?Mvh Vigdis Varhaugvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Varhaugvik

Obs! Mens jeg holdt på å svare var det kommet svar på noe av det jeg lurte på? Tusen takk, nå blir tante glad!Mvh Vigdis Varhaugvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Varhaugvik

Kan noen gjøre oppslag i bygdebok for Herøy, lurer på når de dro og om de var gift(når og hvor) da de dro nordover til Finnmark? God søndag til mine hjelpere.Mvh Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia Johansen

Hei jeg har Antona i min slektstavle og hun har flere etterkommere i Finnmark:)Antona er bestemor til mine søkenebarn (Kusiner)Mvh Pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Varhaugvik

Hei Pia. Kan du sende meg en privat e-post, adressa mi er vigdis.helenealfakrøllc2idottnet. Blir for nytt stoff det vi her snakker så vi kan ikke bruke debatt. Du kjenner sikkert tante og hennes fam. Mvh Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia Johansen

Hei Vigdis Jeg har kontaktet min kusine vedr denne etterlysningen og de vil nok ta kontakt med deg etterhvert:)Håper dette er fruktbart for begge parter. Jeg har ikke slektsrelasjon til din tante, da jeg har slektsrelasjon på farsiden til min kusine.Men som slektsforsker så går man 'tom' for løsninger på egne grener og da er det kjekt å ha en drøss med søskenebarn hvor man kan jobbe seg utover på sidegrener også.Mvh Pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Varhaugvik

Hei Er ikke interessert i noen personlig kontakt, men i slektstreet. Samme for deg som for meg, interessa for slekt får en til å lete utover.Mvh Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Olsen

Hei Vigdis Pia har kontaktet min kone angående mormoren Antona Kvalsvik. Har noe slektsinformasjon om Antona hvis du er interessert.Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Varhaugvik

Er interessert.Min e-post adresse står i innlegg 13. Har skrevet alfakrøll med bokstaver, vet ikke hvorfor det blir gjort? Jeg bare følger strømmen og gjør som de andre?:-)Skal til Herøy der de kommer fra og da skal jeg se i bygdeboka der, du får få opplysningene jeg finner, dersom jeg finner noen?Mvh Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia Johansen

Hei du får nok en mail fra Frank for han har nok mere informasjon muligens enn meg på konas morside, men jeg skal nå oversende dem det jeg har så utveklser dere bare informasjon.Frank driver også med slektsforskning så har han jo kona å spørre om det som er i nå tid, eller nærliggende tid, jeg har nok mest fra det jeg har funnet i kirkebøkene :)Mvh Pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Nina Hauge

Det var flere Kvalsvik/Kvalsvig som bodde på Sørøya utenfor Hammerfest (de kom fra Sunnmøre). Lenke til 1900-tellingen: Lenke . De var markante og sentrale personer.Etterkommere bor fortsatt på Sørøya og i Hammerfest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.