Gå til innhold
Arkivverket

[#76053] Inn-og utfyttarlister for Oslo


Gjest mari lien
 Del

Recommended Posts

Gjest mari lien

Under informasjon om kyrkjebøker står det at inn-og utflyttarlister kan gå heilt fram til 2005. Kvar finn ein desse listene for t.d. Oslo? Ikkje i kyrkjebøkene,slik eg er van med. Det same gjeld Elverum og sikkert andre byar også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

2005 er grensen for hva som kan legges ut på nett Tror ikke det finnes så mye i kirkebøkene etter 1900, kan være enkelte innføringer. Oslo Byarkiv har en protokoll for inn/utflyttede i Oslo som går til ca.1915 Efterhvert som folkeregistrene kom (Oslo 1906)ble det nok slutt på å føre flyttinger i kirkebøker Politi og lensmenn førte flytteprotokoller fra ca 1900,vet ikke hvor langt disse går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mari lien

Takk for svaret ,Solveig. Det aktuelle tidsromet er 1912/13 og Frogner kyrkje. Der tek kyrkjebøkene til 1897 og ingen inneheld inn/utflyttarlister. No skal eg venda meg til Oslo Byarkiv, kanskje også politi og lensmannsprotokollar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.