Gå til innhold
Arkivverket

[#76057] Aase Amundsdtr. Wiborg, Ringebu


Gjest Sjur Madsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sjur Madsen

Aase er min 3 tom og jeg skulle gjerne funnet litt om hennes opphav. Dette er hva jeg vet: f. c 1771 ukjent hvor. Forlovet 17/11-1789 og gift 29/12-1789 i (Ringsaker) Ringebu med Anders Gulbrandsen Segelstad. De fikk sitt første barn på Strande. Hennes far er procurator Wiborg. I de sammenheng jeg finner ham, står det kun tittel - ikke fornavn. Ellers henviser jeg til en praktfull gravsten for damen som står rett utenfor inngangen til Ringebu krk. Noen som har opplysninger som kan gi meg 4-5 tof ? sjur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Jeg har ikke funnet dåpen til Aase, men derimot troloves en Torø Rasmusd med Erick Larsen Andvord i 1748 Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9240&idx_id=9240&uid=ny&idx_side=-92>LenkeDenne Erich dør på Andvord i feb 1772 Lenke Vet ikke om dette er din Torø? Torø har jo Anvord som bosted da hun gifter seg med Anders Viborg, så langt henger det på greip.Hvorfor Aase kaller seg Amundsdtr får vi vel ikke svar på før vi finner dåpen hennes, ca 1771? Kan jo være feilskrift (Amund-Anders).Her er hun i 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mari lien

Torø Rasmusdotter Glimsdal(av mi slekt)f.ca.1724 gift fyrste gong 1748 med Erik Larsen Andvord f.ca.1720 d.februar 1772. Dei hadde to born, Lars f. 1749 og Ingrid f.1753. Torø hadde vore enkje i eit halvt år då ho i august same året gifta seg med lensmann (seinare prokurator) Anders Olsen Wiborg f.1747. Ho var då omlag 48 år. Det ekteskapet vart barnlaust.Dei kom åt Hundorp 1791.(Kjelde: Slekter i Vågå og Lom. Av Pål Øystein Kvarberg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjur Madsen

Hei og takk for hjelp med mitt problem. Tror dessverre vi er på feil spor. Anders Wiborg g.m Tore Rasmusd er barnløse. Så langt jeg har funnet er Anders bror til Henrik Wiborg, g.m. Barbro Larsd. Disse får kun datteren Bastine Henriksd Wiberg som blir gift med Hans Olsen Bystad, Ringebu. Har oppfattet disse også som barnløse. Amund kan være gift med Margrete Olsd. Wiborg, f. c 1743 i Ringsaker. Har ikke greid å finne ut mer. sjur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjur Madsen

Takk til Jon. Der løsnet det litt. Har hatt denne linken 'før`', men den var blitt 'glemt'.Hei Aud. Lenge siden sist. Fant både gifte til Margrethe og Amund sent igår kveld samt dåp til Margrethe.Takk for hjelp til deg og de andre som har bidratt.mvh Sjur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.