Gå til innhold
Arkivverket

[#76068] Carl Hansen Hetty


Gjest Sten Fredrik Bålsrød
 Del

Recommended Posts

Gjest Sten Fredrik Bålsrød

HeiCarl Hansen Hetty bodde i 1865 ved glassverket på Eidsvoll (Berger glassverk). Han var da enkemann. 21.august 1873 gifter han seg på nytt i Larvik kirke. Er det noen som vet hvem hans første kone var og når/hvor de giftet seg? (Han ble gravlagt i Larvik 3.juni 1890.)mvhSten F. Lilliedahl Bålsrød Larvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

På Distreff fant jeg en opplysning om at en Carl Hansen Hetty i Hurdal skulle være gift med en Anne Karthrine Jamesdatter Keith. Dette par skulle ha en sønn, Hans Peder Carlsen f. 1840.På Mormonerdatabasen finner jeg følgende: LenkeKan jo tenkes at dette er den 1. hustru til Carl Hansen Hetty?Har ikke sjekket dette i kirkebøker.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, det ser ut til at opplysninger fra Dis-treff stemmer her. Fant dåpen til Hans Peder Carlsen her. Se dåp nr. 38. Lenke uekte sønn av Carl Hansen Hetti , glas...? og pigen Cathrine Jamsdatter V. Keith .Mulig dette paret gifter seg senere, og at sønnen er registrert som uægte av den grunn:-)Kan lete etter ekteskap samme sted.Teoretisk kan kan jo ha giftet seg med en annen, og blitt enkemann etter dette.Samme mannen er det vel i alle fall som senere gifter seg i Larvik.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Hei Stein FVet ikke om du har dette, men jeg sakset det fra rootsweb:: I30730 •Name: Hans Nilsen Hetty , glassblåser •Sex: M •Birth: 1784 in Hurdal Glassverk •Death: 13 FEB 1831 in Hurdal Glassverk Father: Nils Hansen b: 1735 Mother: Ester Tompsdatter b: 1748 in EnglandMarriage 1 Karen Mathea Johansdatter Holm b: OCT 1787 in Hurdal Glassverk •Married: 9 DEC 1810 in Vardal Children 1. Elenora Gustava Hansdatter b: 7 JAN 1812 in Hurdal Verk 2. Else Frederikke Hansdatter b: 16 MAR 1813 in Hurdal Verk 3. Johan Fredrik Hansen b: 25 MAY 1814 in Hurdal Verk 4. Hans Severin Hansen b: 4 MAR 1816 in Hurdal Verk 5. Karl Johan Hansen b: 8 SEP 1818 in Hurdal Verk 6. Nils Nikolavus Hansen b: 23 DEC 1820 in Hurdal Verk 7. Sofie Matilla Hansdatter b: 12 JAN 1822 in Hurdal Verk 8. Karen Bolette Hansen b: 12 APR 1823 in Hurdal Verk 9. Lovise Maria Hansdatter b: 28 MAY 1825 in Hurdal Verk 10. Casper Helgen Hansen b: FEB 1827 in Hurdal Verk 11. Helen Karine Hansdatter b: 4 DEC 1829 in Hurdal VerkDet kan se ut som om siden med registrert ekteskap på den datoen som er oppgitt i FS, er borte i kirkebok for Hyrdal. Men kanskje har den gjemt seg innimellom andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I samme hus som Carl Hansen Hetty bor i Eidsvold 1865, bor også en Christian Carlsen med fam. Vet ikke om dette kan være en sønn av Carl? LenkeHar ikke funnet ekteskap med Anne Cathrine Jamesdatter i farten, men de kan jo ha vært gift?Kan forsøke å finne hvem denne Christian Carlsen var og om det er en slektsammenheng til Hetty-slekten?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Nei, det ser for meg ut til at den Christian Carlsen som er på glassverket, ikke er en sønn av Carl Hansen Hetty.Hvor det ble av sønnen Hans Peder Carlsen som var ført som Uægte sønn, vet jeg ikke.Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Han er så langt jeg kan se, ikke konfirmert i Hurdal i hvert fall. For Eidsvoll finnes det dårlig med kirkebøker for den aktuelle perioden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.