Gå til innhold
Arkivverket

[#76072] Ole Christian Nielsen og Birthe Marie Abrahamsdatter


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å finne disse menneskene. Birthe Marie skal være født 12.10.1826 og Ole Kristian Nilsen skal være født 13.04.1822.Hans foreldre skal ha hett Abrahamdine Gustava Bredsdorf og Ole Kristian Nilsen. Ole Kristian og Birthe Marie skal være født i Kragerø.Håper virkelig noen kan hjelpe meg da dette er min manns forfedre.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Birthe Marie og Ole Kristian var gift. Hun døde 18.02.1909 i Kragerø. Lenke Her har jeg lagt ved kildehenvisning. Problemet er at jeg ikke klarer å finne de som fødte. Har lett og lett uten hell.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk for hjelpen.Jeg fant også denne Berthe Marie men datoen stemmer jo ikke med det som står opplyst ved hennes død.Far til Ole Christian ved denne vielsen står det skal være Niels Knudsen. Den eneste jeg finner som heter Ole Christian er født 23.08.1822 og ikke 13.04.1822 som mennesker i slekten mener skal være riktig.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk for hjelpen.Jeg fant også denne Berthe Marie men datoen stemmer jo ikke med det som står opplyst ved hennes død.Far til Ole Christian ved denne vielsen står det skal være Niels Knudsen. Den eneste jeg finner som heter Ole Christian er født 23.08.1822 og ikke 13.04.1822 som mennesker i slekten mener skal være riktig.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Jeg finner bare Ole Christian som født 23.08.1822 med de samme foreldre som står under konfirmasjonen det er vist til i innlegg 7.Lurer på hvordan jeg skal komme videre?Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Tror nok det er samme Ole Christian,kanskje har presten skrevet feil fødselsdato ved dåpen ? Kan også være at han har skrevet feil ved konfirmasjonen,og så har den datoen blitt brukt senere. (Tror nok ikke folk var så nøye selv med fødselsdatoer i de tidene som vi er nå !)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Jeg har vært inne på den tanken selv men min manns familie hevder hardnakket at han var født 13.04.1822 og hadde andre foreldre enn de jeg har funnet.Jeg skrev navnene de mener er riktig i innlegg 1, mens det jo er Niels Knudsen og Ingeborg Olsdatter som står som foreldre her.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Syns i utgangspunktet det er kjemperart hvis faren til Ole Christian Nielsen hadde Ole til fornavn,Ole Christian som ble gift med Birhte Marie skulle jo da hett Olsen ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Jeg skønner heller ikke dette. Sitter nå å lurer på om Ole Christian som ble gift med Birthe-Marie kan ha bodd hos noen andre og at det er disse personene min manns familie tenker på. Synes det er ganske så rart dersom det skulle være to Ole Christian Nielsen som ble født 13.04.1822 og konfirmert i Kragerø med ulike foreldre.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Jeg skønner heller ikke dette. Sitter nå å lurer på om Ole Christian som ble gift med Birthe-Marie kan ha bodd hos noen andre og at det er disse personene min manns familie tenker på. Synes det er ganske så rart dersom det skulle være to Ole Christian Nielsen som ble født 13.04.1822 og konfirmert i Kragerø med ulike foreldre.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Kan det være at noen har bladnet sammen noe.Ole Christian og Berthe Marie Abrhamsdt døper en datter Inger Marie Abrahamdine Gustava 3/8 1862 LenkeDet er en fadder her som heter Karen Marie Abrahamsdtr og den Berthe Marie som er døpt i 1827 har en søster som heter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Det er dette jeg også har funnet ut. Nå gjenstår det bare å få de andre til å godta dette som jeg har funnet. De påstår jo også at Berthe Marie skal være født i 12.10.1826 men jeg finner bare en i 1827. Leter og leter.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Det er dette jeg også har funnet ut. Nå gjenstår det bare å få de andre til å godta dette som jeg har funnet. De påstår jo også at Berthe Marie skal være født i 12.10.1826 men jeg finner bare en i 1827. Leter og leter.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.