Gå til innhold
Arkivverket

[#76076] Kristian Knutsen fra Gudbrandsdalen i Kristiania


Gjest Tordis Trønnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Tordis Trønnes

Jeg har funnet en Kristian Knutsen i Kristiania og det står at han er født i Gudbrandsdalen i 1851. Er det mulig å få indetifisert denne mannen ? Som dere ser er han ikke gift i 1885, men i 1900 står det at han er enkemann.FT 1885 [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=7&filnamn=f80301&gardpostnr=4582&personpostnr=99816&merk=99816#ovre>Lenke FT 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Takk Berit !Jeg tror også at han var gift med Anna. Hvis de gifta seg i Kristiania, har du noe forslag om hvilken kirke de kunne ha vært gift i ? Ser at de i 1885 bor i Hølandsgade. Jeg har ingen anelse om hvor det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Godt jobba ! Tusen tusen takk Anne ! Den personen har jeg leita etter i mange år.Nå tror jeg ganske sikkert at herremannen er plassert. Jeg måtte bare ha en bekreftelse på at dette var rett person. Når faren var oppgitt som Knut Pedersen ved vielsen stemmer det med Kristian Knudsen født 19. juli 1851 i Øyer.Denne Kristian fikk 1 barn i 1870 og 2 i 1873. Så det er ikke rart han flyttet fra bygda. Det er etterkommere som har spurt meg og nå tror jeg at jeg trygt kan si at dette er den rette personen.Det ser ikke ut til at han får noe barn med sin kone Anna Elisabeth.Så neste må bli å finne når og hvor han døde. I FT 1900 bodde han i Danmarks Gade 49. Er det noen som vet hvilken kirke han tilhørte da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Jeg tror jeg venter til 1910-tellinga i håp om at den kanskje har noen flere opplysninger. Leiting nå blir som å leite etter den berømte nåla.Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.