Gå til innhold
Arkivverket

[#76078] John Olsen Tangsøen Offerdal f 1833 i Lærdal - hans etterkommere?


Gjest Signe Marie Solheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Signe Marie Solheim

John Olsen Tangsøen Offerdal f 1833 i Lærdal giftet seg i 1859 med Agathe Johannesd Tveitevåg på Askøy. Familien bodde først i Kinn pr.gjeld og seinere på Askøy og i Bergen. Agathe døde på arbeidsanstalten i Bergen i 1894. John og Agathe brukte mest etternavnet Offerdal, men også Tansø eller Olsen. Jeg prøver nå å finne ut hvor det ble av barna deres. Barn: 1) Samson Olai f 1861 i Kinn. Gift i Bergen, og fikk en datter. Hele familien utvandret til Amerika. Så de har jeg kontroll på. 2) Johannes Bertinus f 1863 i Kinn - finnes i Bergen i 1891 som pasient og fyrbøter på sykehus. Men så ?? 3) Jakob Tobias f 1867 i Kinn bodde med foreldrene i Bergen i 1885. Men så?? 4) John Andreas f 1870 på Askøy emigrerte til Amerika i 1890. Det er altså Johannes og Jakob jeg trenger hjelp med. Her er deler av familien i 1885: [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=4&filnamn=F81201&gardpostnr=29206&merk=29206#ovre>Lenke og i 1891:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signe Marie Solheim

Ja, det er ganske sikkert ham. Men de to forsvunne sønnene har jeg ikke klart å finne. Kan kanskje gå ut fra at han som var på sykehuset døde? Og den andre dro kanskje til Amerika? Men jeg klarer ikke å finne bevis for det... Mvh Signe Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.