Gå til innhold
Arkivverket

[#76109] Jeg trenger tydehjelp'


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

: LenkeJeg finner Anthon Theodor på nr. 17 og jeg mener moren heter Martha Andersdatter og faren. Men jeg er usikker på om det er Samuel eller sømann Samuelsen der står. Kan noen hjelpe meg med å få det korrekte?Jeg takker hjertelig for all mulig hjelp!Med vennlig hilsen Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Sømand Samuel ..... af Stavanger. Ang. sømand så se på neste dåp. Jeg klare ikke å lese etternavnet hans. Hvilken kirkebok er dette fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig, hjertelig takk! Ja, det var mye lettere å lese klokkerboken. Kirkeboken er St. Petri, Stavanger. Dette er far til Magnus Samuelsen som vokte opp i nabohuset til der jeg bodde i Stavanger og som ble revet til fordel for Atlantik-hotellet.Med vennlig hilsen Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Grunnen til at jeg søker etter Samuelsen er at jeg personlig møtte Magnus Samuelsen, da jeg opptråtte med så synge og han var en av tilhørrerne.Han kom da og hilste på meg og oppfordret meg til å opptre mer med min sang. I tillegg så var han typograf i det firmaet min far arbeidet i. Da Magnus kom og hilste på meg sa han at vi er nok i samme slekta. Dette har jeg ikke tatt på alvor, men tenkte at nå vil jeg finne ut om der var noe hold i dette at vi var i slekt. Neste gang jeg møtte han under en opptreden hadde han fruen med seg, men da var han ikke helt frisk så jeg unnlot å spørre noe mer om sannheten i det han hadde sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.