Gå til innhold
Arkivverket

[#76113] Christiana Maria Haagensdatter, Norderhov, Buskerud


Gjest Grete Bratne
 Del

Recommended Posts

Gjest Grete Bratne

Christiana ble født ca 1792 iflg 1801-tellingen, og senere ekteskap med Ole Jørgensen i 1815, men hvor ???Antakelig døde moren i barsel eller kort tid etterpå, ettersom faren giftet seg på nytt allerede 2 år etter.Jeg har lett i flere dager uten hell - kan noen hjelpe ? Jeg finner hverken dåpen eller farens første ekteskap.Det ser ut til at både navnet Christiana og det å ha et dobbeltnavn er svært uvanlig i dette tidsommet i dette sognet, så det kan jo også være en indikasjon på at hun er døpt et annet sted.Folketelling : (nr 674) [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f18010613&gardpostnr=18&personpostnr=673&merk=673#ovre>LenkeKonfirmasjon : (3.nedenfra på høyre side, første kolonne) LenkeEkteskap : (nr 16)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Hvis det er riktig at hun er født i Christiania, så er det vel denne her, døpt 4. november 1791 i Garnisonsmenigheten (3. dåp nedenfra på høyre side): LenkeMvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Bratne

Tusen takk, begge to !Her drar man bare på jobb og så er gåten løst når man kommer hjem :-)Litt middag nå, så får jeg litt av hvert å titte på i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Bratne

Har prøvd å finne dåpen til Anne Cathrine Johannesdatter og det kan være denne, men det er 2 år feil og veldig usikkert.Kildeinformasjon: Oslo fylke, Aker, Ministerialbok nr. 8 (1749-1765), Fødte og døpte 1761, side 103. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7683&idx_id=7683&uid=ny&idx_side=-103>Lenke Permanent bildelenke: LenkeMen konfirmasjonen har jeg nok funnet riktig her som den 5. siste på første side :Kildeinformasjon: Oslo fylke, Aker, Ministerialbok nr. 9 (1765-1785), Konfirmerte 1780, side 231. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.