Gå til innhold
Arkivverket

[#76118] Sjømann Karl Johan Andersen f. 1895, Risør/Søndeled. Hvor var han i 1939?


Gjest Øystein Djuv-Stiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Djuv-Stiansen

Karl Johan Andersen var født 05 januar 1895 i Søndeled og var sønn av Nils August Andersen og Kirsten Johannessen.Han seilte i mange år som stuert, og bodde i Søndeled (Grundesundsdalen) til ut på 1960-tallet. Han var gift og hadde flere barn.Jeg er på jakt etter informasjon om han var til sjøs rett før krigen.Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut om han var påmønstret et skip i 1939? Regner med han må ha mønstret på i Risør.Jeg har lett på www.sjohistorie.no men kan ikke finne ham der.mvh Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lise Nordøen

Har du prøvd å finne 'mønstringsrullen' hans? Statsarkivene har overtatt mye materiale fra mønstringskontorene. Dette ligger dessverre ikke på nett, man må ta kontakt med aktuelle statsarkiv. (Har selv fått kopier av mønstringsopplysninger fra statsarkivet i Bergen, og disse har veldig mye info - alle båter sjømannen har vært på, dato for på/avmønstring, mønstringssted, hvor båten skal, adresser osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.